Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Παιχνίδια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

1. “O πρίγκιπας του βάλτου”- επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων (Δίκτυο Π.Ε. «Το μικρό βατραχάκι»)
Πάνω σε χαρτόνι, τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα βάλτο τον οποίο διασχίζει μια διαβαθμισμένη, με τετραγωνάκια, διαδρομή. Επίσης ζωγραφίζουν 4-5 μικρές πετρούλες σαν βατραχάκια. Τα παιδιά χωρίζονται σε 4-5 ομάδες  και τοποθετούν τα πέτρινα βατραχάκια στο σημείο της εκκίνησης. Τα παιδιά επιλέγουν από τέσσερα είδη ερωτήσεων, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους και προχωρούν από ένα έως τέσσερα τετράγωνα μπροστά μέσα στο βάλτο, αν η απάντηση τους είναι σωστή. Αν είναι λάθος, πηγαίνουν  από ένα έως τέσσερα τετράγωνα πίσω. Στόχος να τερματίσουν τη διαδρομή του βάλτου, ώστε από βατραχάκια που ξεκινούν να γίνουν πρίγκιπες! Απαιτούνται   γνώσεις  και συνεργασία .

2. “Οι έξυπνες σταγόνες” (Πρόγραμμα Σωκράτης /Comenius1/Wiser with water)
Τα παιδιά σχεδιάζουν πάνω σε χαρτόνι σταγόνες νερού και σε μέγεθος περίπου μιας σελίδας Α4, ενώ κόβουν το περίγραμμα  τους.
 Στο πίσω μέρος  κάθε «σταγόνας» γράφουν ερωτήσεις σχετικές με το θέμα.  Στη συνέχεια χωρίζονται σε ομάδες και κάθονται στην τάξη ή στην αυλή με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε ομάδα να σχηματίζει ένα ποτήρι.  Ανάμεσα στις ομάδες ένας μαθητής, κρατά στα χέρια του τις σταγόνες και παίζει το ρόλο της μάνας-πηγής. Απευθύνει με τη σειρά τις ερωτήσεις που είναι γραμμένες στο πίσω μέρος των σταγόνων. Η  ομάδα συνεδριάζει και απαντά. Αν η απάντηση είναι σωστή , κερδίζει τη σταγόνα και τη τοποθετεί  στο «ποτήρι» της. Το παιχνίδι ολοκληρώνεται μετά από ένα ορισμένο κύκλο ερωτήσεων : Όσοι ξέρουν γεμίζουν τα «ποτήρια» τους και   ξεδιψούν !
    Το παιχνίδι απαιτεί γνώσεις, συνεργασία και συντονισμό.

3. «Σκουπιδομπάσκετ» (Δίκτυο Π.Ε.  Οικολογικά Σχολεία )
Τα παιδιά κρατούν το κουτί του χυμού και το χαρτάκι της τυρόπιτας ή του σάντουιτς, τα οποία θα πετούσαν στο διάλειμμα. Χωρίζονται σε ομάδες και στέκονται απέναντι από το καλάθι των απορριμμάτων. Μπορούν να «σουτάρουν» από απόσταση ενός μέτρου για να κερδίσουν  έναν  πόντο, από δύο μέτρα για δύο και από τρία μέτρα για τρεις, με στόχο τη συγκέντρωση όσο περισσότερων βαθμών για την ομάδα τους.
     Οι μαθητές πρέπει να δράσουν με αποφασιστικότητα, υπευθυνότητα και σε συνεργασία με τα μέλη της ομάδας τους.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου